Страницы

Опис досвіду роботи

Опис досвіду роботи учителя  Тридубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з предмету «Захист Вітчизни»
Смоляра Віктора Анатолійовича



 

   В 1992 році закінчив Одеський державний педагогічний інститут
ім. К.Д.Ушинського.
Свою педагогічну діяльність розпочав у 1992 році учителем фізичної культури Августівської середньої школи в Одеській області.  Згодом працював в Очеретнянському НВК з 2000 року та в Курячелозівській загальноосвітній щколі І-ІІІ ступенів – з 2007 року. В Тридубській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів працюю з 2013 року.
Вчителем предмету «Захист Вітчизни»  працюю з 2006 року.
Загальний стаж педагогічної роботи – 20 років.


І. Вступ
Технологія формування навичок і вмінь виконання стройових прийомів спрямована на виявлення і максимальний розвиток індивідуально значущих позитивних задатків кожного школяра, а також первинного застосування стройових навичок на кожному уроці предмету «Захист Вітчизни», виховання дисциплінованості учнів, вміння працювати в команді, формування витривалості та постави; творче перенесення знань і навичок у нові ситуації (військово-патріотичні гурток, змагання, гра); стійкого інтересу до пізнання, бажання та вміння навчатися, створення умов для розкриття природної активності особистості. Тобто вирішує ті завдання, які стоять перед школою ХХІ століття. Важливу роль у будь-якій діяльності, в тому числі навчальній, відіграє мотиваційний компонент, рушійним фактором якого є пізнавальний інтерес.

Для того щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів. Мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів-новаторів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення нетрадиційних занять.

ІІ. Актуальність обраної теми
Урок – основна форма предмету «Захист Вітчизни» в школі і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.

Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1)   озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2)    формувати в учнів  міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
3)     підвищуючи виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
4)    здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
5)    формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;
6)    виробляти  вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
7)    формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.

В своїй роботі керуюся програмою з предмету «Захист Вітчизни» для загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затверджених наказом МОН від 27.08.2010 N 834 зі змінами, що внесені наказом МОН від 29.05.2014 № 657.

Заняття зі стройової підготовки – один з важливих видів навчання і виховання юнаків, які удосконалюють вміння володіти своїм тілом, сприяють загартуванню волі, розвивають уважність, спостережливість, наполегливість, колективізм. Уже саме перебування в строю привчає до порядку, зібраності, дисципліни. Стройова підготовка дозволяє оволодіти навичками організації та управління  в першу чергу  тим юнакам, які призначені командирами навчальних відділень і взводів. Стрій був і залишається основою підготовки до спільних дій. Він, як жоден  із видів навчання, виховує швидке, точне та одностайне виконання волі командира (начальника). Стройова підготовка базується на розумінні необхідності чітких, швидких і вправних дій при виконанні прийомів у складі відділення, взводу. Дисциплінуючи, стройова підготовка допомагає оволодіти різними прийомами і діями, набувати навичок, необхідних на заняттях з тактичної, вогневої, спеціальної підготовки тощо. Удосконалення стройових прийомів проводиться на заняттях з усіх розділів програми «Захист Вітчизни» на шикуваннях, пересуваннях строєм, а також під час проведення військово-патріотичних заходів.

Високого рівня стройової підготовки учнів досягаю:
·        цілеспрямованим і правильним плануванням стройової підготовки, чіткою організацією і методично правильним проведенням всіх занять;
·        свідомим вивченням і наступним вдосконаленням прийомів і дій кожним учнем у відповідності до вимог Стройового Статуту;
·        удосконаленням навиків стройової дисципліни на всіх заняттях, під час шикувань та при проведенні змагань, ігор, конкурсів;
·        проведенням інструктажів з учнями-командирами відділень і взводів напередодні занять;
·        самостійним тренуванням учнів стройових прийомів і дій;
·        постійним контролем щодо виконання учнями положень Стройового Статуту Збройних Сил України.

Урок «Захист Вітчизни» спрямовується не на середнього учня, а на засвоєння програмного матеріалу кожним учнем з урахуванням його підготовки і розвитку.

При вивченні предмета «Захист Вітчизни», як і з інших предметів навчання, прийнята така типізація:
·        урок повідомлення нових знань;
·        урок формування умінь (навиків);
·        урок застосування придбаних знань і умінь;
·        урок узагальнення і систематизації знань і умінь;
·        комбінований (змішаний) урок.

Знаходять застосування при проведенні уроку формування вмінь і навичок особистий показ, індивідуальне та загальне тренування в групах під керівництвом підготовлених учнів, які виконують роль командирів.

ІІІ. Основна частина
Навчання стройовим прийомам проводжу в такій послідовності: ознайомлення з прийомом; вивчення прийому; тренування. Для ознайомлення з прийомами називаю прийом (дію) і вказую, де і з якою метою його використовують; подаю команду, за якою виконується прийом; показую відповідно до Стройового Статуту, як виконується прийом в цілому, а потім в повільному темпі - за розділами з коротким поясненням порядку виконання. На ознайомлення з прийомом відводиться мінімальна кількість часу.

Для ознайомлення з прийомами показую учням порядок його виконання в цілому, а потім за елементами, одночасно надаючи пояснення учням. Вивчення кожного елементу чи дії починаю з показу і короткого пояснення. Під час показу в учня виникає зорове уявлення про стройовий прийом чи дію в цілому. Прийоми та елементи, показані чітко, правильно і грамотно, завжди справляють велике враження на учнів і викликають бажання виконати їх саме так, як було показано.

Показ завжди супроводжую коротким поясненням. В залежності від складності стройового прийому, його вивчення проводжу в цілому, якщо прийом не складний; за допомогою підготовчих вправ – якщо прийом складний і окремі його елементи важко засвоюються.

В процесі повторення стройових прийомів чи дій здобуті навички перетворюються в уміння. Процес формування навичок у стройовому навчанні як цілісної дії ґрунтується на розділенні прийому на елементи і виконання прийому за елементами.

В процесі викладання кожного учня виховую як активну і відповідальну особистість, яка готова стати на захист батьківщини.

Індивідуальний та диференційований підхід до учнів – це важлива складова частина методики навчально-виховної роботи. Щоб забезпечити високоякісне засвоєння кожним учнем стройових прийомів, постійно стежу за процесом його тренування, виявляю труднощі, які виникають у поодиноких учнів, та допомагаю їм ці труднощі долати.

ІV. Висновки

Виходячи з власного досвіду, урок формування вмінь і навичок стройових прийомів повинен бути:
Активним
Повчальним
Напруженим
активність всіх учнів:
фронтальне опитування;
рецензування відповідей;
жива розгорнена бесіда;                                               
проведення інтерактивних методів навчання;
повідомлення учнів;
питання до вчителя.
вчитель не читає план, а вчить та виховує:                                          
облік індивідуальних якостей;
постійний зворотний зв'язок;
створення проблемних ситуацій;
закріплення матеріалу.
жодної хвилини без діла:
одиночно-групова форма навчання;
підготовка і використання помічників;
взаємонавчання;
навчально-матеріальна база.
Урок будується на особистому прикладі (показі стройових прийомів), на основах доброзичливості та тактовності.

Отже, формуючи вміння і навички стройових прийомів, використовуючи як традиційні, так і інноваційні форми і методи організації навчально-виховного процесу, можна зробити процес вивчення стройових прийомів цікавим, корисним, не обтяжливим, приємним для учнів, забезпечити умови для розвитку їх індивідуальних здібностей. Як результат роботи – наявність мотивації до самовдосконалення, вироблення інтересу до навчальної діяльності у значної частини школярів. Вони активні і включаються у всі види шкільної і позашкільної діяльності, проявляють ініціативу, виявляють відповідальне ставлення до вивчення інших шкільних предметів.


Мої досягнення
1.     Грамота відділу освіти – за плідну, творчу працю в справі навчання і виховання підростаючого покоління, особистий внесок у розбудову національної освіти.
2005. Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації.

2.     Грамота  відділу освіти – вихователя фізичної культури районного табору відпочинку «Веселка» … за сумлінну працю, зразкове ставлення до службових обов’язків, професіоналізм, творчий підхід до роботи з дітьми в ході оздоровлення та відпочинку влітку 2009 року.
2009рік. Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації.

3.     Подяка від райради– за підсумками 2011-2012 року та за якісну організацію проведення районного патріотичного зльоту лідерів учнівського самоврядування «Пам’ятати. Відродити. Зберегти».
2012 рік. Кривоозерська районна рада.

4.     Грамота  відділу освіти – за підготовку команд, досягнуті успіхи в районних змаганнях, зайняті призові місця в загальнокомандному заліку ХІV районних Спортивних ігор загальноосвітніх навчальних закладів 2014-2015 навчального року.

2015 рік. Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації.

Немає коментарів:

Дописати коментар